Thursday, May 23, 2013

Fuck all

Idag är jag less. Det är mest på jobbet, så det kanske inte skall beröra mig allt för mycket. Men, jävlar vad less jag är.

Investerarna har gjort slut på våra pengar och är destruktiva i sitt agerande. Inte med vilje, eller utstuderat, men deras risk minimering som är deras fel gör livet en enda lång rapport och mötestid.

Jag är så jävla arg.

Deras strul riskerar att jag inte har råd att åka till barnen i sommar, och då hamnar det närma min grundmotivation. Då kan drömmar om succe och vad det nu är dra sig in i väggen. Jag är inte beredd att jobba under dessa förhållanden med denna ständiga oro och dessa många kockar i soppan. Jag blir helt galen.

Det är skönt att bara skriva av sig. Jag känner hur bitterhet och trötthet äter sig in under skinnet och hur min ilska växer. Det är direkt osunt och jag är säker på att det kommer bli värre om jag inte drar ett streck och säger stopp snart. Jag måste få plats att jobba, lugn att tänka och utrymme att agera.

Att det skall vara så jävla svårt ibland.

Men men. Jag kanske bara behöver säga ifrån, skapa utrymme och känna på hur det känns för att skapa en förändring. Det är nu i alla fall det måste ske nått annorlunda.

Jag tror jag hittade en ny sponsor igår. Vi får se, jag skall fundera i några dagar och känna efter.

Vill säga att sånt är livet, men så här skall livet inte kännas. Det skall få plats lite glädje och inspiration också.

No comments: